.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دستاوردهاي سفر هئيت گيلاني به داغستان و آستراخان

نشست خبري استاندار گيلان براي بيان دستاوردهاي سفر هئيت گيلاني به داغستان و آستراخان روسيه و چگونگي برگزاري همايش بزرگ پيروان ولايت و تلاش گران دولت برگزار شد .
به گزارش شمال نیوز مهدي سعادتي در ابتداي اين نشست با اشاره به نامگذاري امسال از سوي رهبر معظم انقلاب به نام سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني به تشريح اهداف سفر به داغستان و آستراخان اشاره كرد و گفت : به منظور تحقق شعار راهبردي امسال و گسترش روابط سياسي و مبادلات اقتصادي ، تجاري ، علمي ، فرهنگي ، ورزشي و تأكيدات رئيس جمهور مبني برافزايش تعاملات استانهاي مرزي با استانهاي كشورهاي همجوار و وظايف ذاتي استانداران به منظور استفاده از توانمنديهاي منطقه اي استانها اين سفر صورت گرفت .
نماينده ي عالي دولت در گيلان با بيان اينكه گيلان باتوجه به ظرفيت هاي بي نظيرش مي تواند كانون تعاملات ملي و منطقه اي باشد گفت : باتوجه به اهداف ذكر شده دو هئيت بازرگاني و تجاري با حضور 98 بازرگان به منظور برگزاري نمايشگاه گيلان و 15 نفر از مديران استان براي پيگيري توافقات گذشته و برگزاري كارگروههاي مشترك و انجام توافقات جديد در اين سفر حضور داشتند . مهندس مهدي سعادتي با تشريح فضاي افكار عمومي در داغستان و آستراخان به نفوذ شعارهاي استكبار ستيزانه و عدالت محور جمهوري اسلامي ايران در نزد مردم اين مناطق اشاره كرد و گفت : مواضع مقتدرانه و ضد استكباري و صهيونيستي رهبر معظم انقلاب ، شعارهاي عدالت طلبانه دكتر احمدي نژاد و ايستادگي مردم در برابر زياد خواهي غرب سبب شده بود تامردم داغستان و آستراخان با غرور از كشورمان ياد كنند .
استاندار گيلان در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اينكه جمهوري اسلامي ايران بايد بيشتر از گذشته ازظرفيت بازار 350 ميليون نفري منطقه ي آسياي ميانه و قفقاز استفاده كند گفت : از مجموع 260 ميليارد دلار واردات روسيه فقط 700 ميليون دلار سهم ايران است كه اين سهم باتوجه به پتانسيل هاي موجود ناچيز است .
وي با بيان اينكه سفر به داغستان و آستراخان و توقف كوتاه در مسكو با اهداف منطقه اي كشوري و بين المللي صورت گرفته است گفت : هرچقدر روابط گيلان با استانهاي جنوبي روسيه گسترش يابد ايران مي تواند سهم بيشتري از اين بازار را بدست آورد و در اين سفر نيز دروازه هاي جديدي در همين زمينه گشوده شد .
نماينده ي عالي دولت در گيلان با تأكيد بر اينكه به مديران همراه اين سفر ابلاغ شده تا جزئيات كامل دستاوردهاي اين سفر را به اطلاع مردم و رسانه ها برسانند به بيان برخي از اين دستاوردها پرداخت و با اشاره به برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي توليدي ، صنعتي جمهوري اسلامي ايران در ماخاچ كالا گفت : در اين نمايشگاه 3 روزه بيش از 50 واحد بزرگ توليدي و 100 نفر از تجار ، بازرگانان و صاحبان سرمايه حضور داشتند .
وي افزود : انعقاد تفاهمنامه همكاري گردشگري به منظور برقراري خطوط كشتيراني مسافربري بين بندر ماخاچ كالا و بندرانزلي ، تبادل تورهاي گردشگري بين 2 منطقه خدمات رساني به حجاج داغستان ، تبادل پيش نويس هلدينگ پرواز بين ماخاچ كالا و رشت ، توافقات دانشگاهي به منظور تبادل استاد و دانشجو و اعطاي بورس به تعدادي از شيعيان داغستان ، انعقاد يادداشت همكاري براي خريد ماهيانه 30 هزار تن غلات از جمله توافقات انجام شده در داغستان بوده است .
استاندار گيلان ادامه داد : توافق براي صادرات سيمان به داغستان و مشاركت بخش خصوصي كشورمان براي ساخت كارخانه سيمان ، همكاري مشترك با ايران براي ساخت نيروگاه هاي با مقياس كوچك ، راه اندازي نمايندگي فروش خوروهاي ايراني ، توافق براي ايجاد سراي تجاري گيلان در ماخاچ كالا و سراي تجاري داغستان در منطقه آزاد انزلي از دستاوردهاي ديگر سفر به اين جمهوري خود مختار بوده است .
مهندس مهدي سعادتي با اشاره به ديدار خود با رئيس جمهوري داغستان گفت : در اين نشست 2 طرف توافق كردند براي رفع موانع توسعه ي صادرات و پيگيري توافقات انجام شده كارگروه ويژه دائمي كه هر 6 ماه يكبار برگزار شود تشكيل گردد .
وي ادامه داد : اين كميسيون بين دولتي داراي 16 كميته كاري است كه بصورت مرتب گزارش خود را به روساي كميسيون دو طرف ارائه مي كنند .
نماينده ي عالي دولت در گيلان افزود : چنين كارگروههايي براي پيگيري توافقات دو جانبه با استان آستراخان روسيه نيز تشكيل شده است .
مهندس سعادتي در ادامه با اشاره به سفر 3 روزه خود به آستراخان روسيه ادامه داد : توافق هاي كامل براي برقراري پرواز رشت – آستراخان در 2 ماه آينده ، واگذاري زمين به مساحت يك هكتار براي ساخت سراي تجاري ايرانيان ، راه اندازي كشتي مسافري و كمك ايران براي توسعه ي بنادر و ساخت و تعمير كشتي از دستاوردهاي اين سفر بوده است .
وي با اشاره به توافق براي توسعه كشت و فرآوري محصولات كشاورزي 2 طرف افزود : در سفر به آستراخان امكان همكاري هاي مشترك گسترده علمي – فني دوجانبه شيلاتي ، سرمايه گذاري جهت بهبود زيرساخت هاي بندر اوليا و برگزاري نمايشگاه توانمنديهاي توليدي آستراخان در گيلان نيز فراهم شد .
نماينده ي عالي دولت در گيلان تسهيل در صادرات چاي ايراني به آستراخان و جنوب روسيه فدراتيو ، كاهش تعرفه ي واردات چاي ايران به روسيه ، ارسال محصولات ساختماني ، كشاورزي و دارويي به آستراخان را از موارد مطرح شده ديگر در سفر به‌ آستراخان بيان كرد .
و ادامه داد : از آنجائيكه موضوعات فرهنگي و علمي از اهداف مهم اين سفر بود رؤساي دانشگاههاي گيلان و آستراخان پيرامون تبادل استاد و دانشجو در رشته كارشناسي ارشد و دكترا و برگزاري دوره هاي كارآموزي زبان روسي و فارسي ، ايجاد دفتري در دانشگاه دولتي آستراخان به نام دانشگاه گيلان به توافق رسيدند .
مهندس مهدي سعادتي خاطرنشان كرد : طرفين ضمن توسعه ي روابط گردشگري و ورزشي پيرامون دانش افزايي براي دوره هاي كارشناسي ، كارشناسي ارشد ، دكتري و دستياران تخصصي پزشكي در رشته هاي مختلف و توريسم درماني باتوجه به توانمندي پزشكي استان گيلان به توافق رسيدند .
وي همچنين بابيان اينكه مجسمه عمر خيام در آستراخان از سوي گيلان نصب خواهد شد به انجام خواهر خواندگي نازقلعه ي در بندداغستان و قلعه ي رودخان فومن در آينده خبرداد .
استاندار گيلان در پايان اين نشست به برگزاري همايش بزرگ رهروان ولايت و تلاش گران دولت نيز اشاره كرد و گفت : در اين همايش يكروزه كه پنجم ارديبهشت باحضور مديران استان درسطوح مختلف در زيباكنار برگزار مي شود . در زمينه تحقق شعار امسال و منويات رهبر معظم انقلاب در اين زمينه بحث و گفتگو مي شود .
مهندس مهدي سعادتي افزود : در اين نشست همچنين با حمع بندي عملكرد سال گذشته ي استان راهبردهاي جديد امسال براي خدمت بيشتر به مردم و انسجام سياست هاي دولت خدمتگزار تعيين مي گردد .
وي افزود : به همين منظور كارگروههاي تخصصي كشاورزي ، فرهنگي ، گردشگري و اشتغال و زيرساخت ها تعيين شده است تا دستاوردهاي همايش بزرگ پيروان ولايت وتلاشگران دولت براي استان سازنده و مفيد باشد .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.077 seconds.